Gepost door: lisetskiezels | 31 december 2013

Op de valreep een wens

Terwijl het geknal op deze oudejaarsdag steeds heviger wordt…

Terwijl het licht net begint af te nemen…

Terwijl ik de achtertuin in loop om een ontsnapte kat van buren verderop te zoeken…
Zie ik kleine signalen van schoonheid
Zie ik kleine tekens van wonder
In zachte kleuren te stralen…
Nog in voorzichtige bloei of juist vol pracht
Oost-indische kers en grote Maagdenpalm.
Ik kan het niet laten.
Dit wil ik met jullie delen.
Na al die maanden van stilte.
Bergen hebben we geklommen deze warme intense zomer.
Figuurlijk en letterlijk.
Met als hoogtepunt de beklimming (weer) van de Cadair Idris
samen met Mr B en onze zoon Huib, op een van die hete dagen in juli
in ons geliefde Wales. Gestaan hebben we en genoten met ons drieën daar op die top, nog net geen 900 m hoog, maar een flinke uitdaging voor deze dame, met haar buik vol tumorweefsel, die haar behoorlijk bol in de weg zat.
Verwonderlijk toch ook weer wat een mens desondanks nog kan bereiken…
Dat is de andere berg die nog steeds beklommen wordt, een leven met kanker, geen strijd maar eerder een berg of zeilrace of zwemmaraton…
En dan kies ik een berg, omdat ik zo graag bergen beklim en bergpaden bewandel, beekjes oversteek, rotsen klauter…. uitizchten indrink…
Met diepe dalen en langs scherpe kloofranden loopt het pad nog steeds die berg op. Het is nu te veel om allemaal ineens te memoreren en te updaten, dat komt, dat komt een volgende keer. Heel kort kan ik u melden dat ik weer een nieuw traject van chemo’s ben ingestapt, van elke week een chemokuur. Inmiddels a.s. donderdag aan nr 10 ga beginnen, en dat het mij goed gaat. Een schijnbare tegenspraak maar het is zo op dit moment. Een CT scan heeft laten zien dat de kuren aanslaan. En dat lijkt me een mooi bericht om het jaar mee af te sluiten.
Nu alleen nog de bloemen, de laatste van dit jaar, het jaar 2013.

Met de wens aan een ieder die dit leest:
Moge 2014 voor u allen een jaar vol bloemen, vol kleine wondertjes zijn, wonderlijke ontmoetingen van kleine lichtjes op het pad dat een ieder moet gaan… Flonkerlichtjes temidden van alle donkere plekken.
Moge u, hoe moeilijk en zwaar het pad soms is, oog houden, hoop en liefde voor de mensen die u omringen en die u liefhebt en die u liefhebben, voor al het leven op deze wonderlijke planeet van ons!
Al wens ik u natuurlijk vooral VOORAL veel voorspoed, blijheid en volop kleur toe!

Grote Maagdenpalm in achtertuin,

Oost-indische Kers nog in bloei

Responses

  1. Hallo Liset,

    Aangezien ik dacht dat ik niet goed geantwoord heb op je blog, nog een keertje: Hallo Liset, Bedankt voor je mooie nieuwjaarswens en prachtige foto’s (bloeien ze nu nog?) Jullie ook een mooi, gelukkig en zo gezond mogelijk nieuwjaar gewenst! Wat fijn om zo te genieten van kleine dingen en het zo te delen. Dankjewel. Liefs, Mary

    • Ha Mary, dank voor je reactie! Nu moet ie er toch opstaan, ik dacht dat ik al ‘goedgekeurd’ had…
      Zag vanochtend dat er weer nieuwe bloemknoppen in de O.I.Kers zaten… Het blijft maar zacht winterweer.
      Liefs,
      Liset

  2. Hallo Liset,
    Bedankt voor je mooie nieuwjaarswens en prachtige foto’s (bloeien ze nu nog??)
    Jullie ook een mooi, gelukkig en zo gezond mogelijk nieuwjaar gewenst!
    Wat fijn om zo te kunnen genieten van kleine dingen en het zo te delen.

    Dankjewel,
    liefs, Mary

  3. wat een prachtig bericht weer Liset, ik zie het pas vandaag, na een paar pc-loze dagen, lekker rustig. staat ook je OI kers nog te bloeien?! wat een feest toch hè. dank voor delen en telefoon babbel,was echt fijn liefs,Cokkie

    • Was echt weer heel fijn, praten en lachen en luisteren! Gaan we vaker doen! Oost-indische kers bloeit tot er vorst komt. Dat was minimaal in een nachtje. Heeft toch gehouden. Erg mooi, straalt mons toe vanaf de tuintafel. Bescheiden… Onweerstaanbaar! Jullie daar in het hoge noorden vast al meer vorst gehad… 🙂

  4. Ha Liset, wat goed om weer eens van je te horen! Wat ga jij, en wat gaan jullie, bewonderenswaardig om met al deze bergen en dalen. Hartelijke groet, en het allerbeste voor jou en je mannen!
    Marian van Giezen

  5. Dank voor het delen van alles wat je bezighoudt, Liset! Ik wens jou en de jouwen een mooi nieuw jaar. Fieke

    • Graag gedaan, Fieke! Wens jou en de mensen die je liefhebt ook een prachtig en liefdevol jaar toe!

  6. Lieve Liset, bedankt voor het inkijkje in je leven. Ik bewonder je optimisme, en je liefde voor de natuur. Jij kunt met woorden schilderen. En je foto’s zijn werkelijk prachtig ! Ik wens jou en je gezin alles wat wenselijk is voor het nieuwe jaar 2014 en ik hoop dat je snel weer in staat bent om te komen zingen in ons koor. Warme groet, Nel van der Linden

    • Lieve Nel, wat zeg je dat lief! Het is altijd heel fijn en warm om bij het koor te zijn. En jou daar te hebben leren kennen. Ik kom gauw weer lekker omhelzen en zingen! Liefs!

  7. Wat laat je ons meegenieten van jouw bijzondere kijk op het leven, jouw wondertjes en de mooie fotoos. Je inspireert mij om nog meer de dag te plukken. Een heel mooi 2014 voor jullie toegewenst. Liefs henny

    • Lieve Henny, fijn dat je er van geniet. Elke dag is weer een cadeautje. Mooie maar ook minder mooie of verdrietige of pijnvolle dagen…. Om ook dan de bloemen van de dag te plukken… Ai! Dat blijft een uitdaging. Het koor en het zingen zijn lichtpunten om naar uit te zien en er te zijn. Ook zo bijzonder dat ik daar jou en Denise vindt, vrienden van Ad. Hoop je gauw weer te zien, Henny!

  8. Liset, ik had er geen idee van van de zomer, toen ik je aanmoedigde om toch vooral naar dat heerlijke Wales te gaan, dat je toen al niet in orde was! Climb every mountain (Sound of Music) op alle fronten.
    Veel goeds het komende jaar.

    • Lieve Josee, geeft niet, hoor. Ik ben ook niet zo’n ‘van de daken schreeuwer’. En zolang het goed tot redelijk goed gaat zeggen we dat het goed gaat…. Het is vask ook niet echt goed uit te leggen… Lastige materie. Door FB en wat andere dingetjes schoot mijn blog hier er wat bij in…
      Dus ja, wel een soort ‘hard cut’ dan nu….
      Desondanks was het fenomenasl heerlijk om bij onze schapenboer weer te kamperen en op zijn veld in de schaduw van de eiken te chillen… 🙂


Geef een reactie

Categorieën

