Gepost door: lisetskiezels | 29 maart 2013

Fijne Pasen, met vooral veel warmte

Hier zit ik dan weer met een nog leeg vak voor een nieuw  blogbericht. Grote vraag en twijfel steekt al direct de kop op. Ga ik het grote niet-bloggen van de laatste maanden verklaren? Zeggen dat er heel veel is gebeurd maar ik niet met de handen in de schoot of in het terugkerende haar heb gezeten. Dat ik slechte dagen maar vooral ook veel goede dagen heb gekend. Dat er nog veel te lachen valt. Dat het heerlijk is om te lachen, te genieten. Dat het eigenlijk (merkwaardig woord eigenlijk…) niet goed gaat (u weet wel: van die hardnekkige celletjes die hun goede draai maar niet kunnen vinden…) maar ik erg goed ben in het vinden van bergen zand om mijn krullenkop in te steken… Pak ik de draad gewoon weer op en ga door met doorgaan? Het wordt me steeds duidelijker terwijl ik dit tik: het wordt een gewoon doorgaan…. Hoe kan het ook anders. Ik kan niet anders. Zo lang ik kan, blijf ik zingen! Knoop dat in de oren!

Nieuwe draad. Of liever: oude draad, nieuwe knoop.

Fijne paasdagen!

Dat u allen ook gewoon door gaat met doorgaan!

En vooral ook warmte. De warmte van vriendschap. De warmte van humor. Warmte van schoonheid. De warmte van liefde. De warmte van levensvreugde. De warmte van geluk vinden in kleine dingen. Een zonnestraal die door een blad schittert. Een glinstering op het water. Een olifant-wolkje in de lucht. Het ruisen van de zee. En meer van die dingen.

Dit wens ik een ieder die deze onregelmatige kiezels-keuze blogs van mij volgde en nog volgt. (Al valt er weinig te volgen als er niks verschijnt om te volgen, als u mij tenminste nog kunt volgen…)

Nu nog een plaatje. Daarvoor ben ik in mijn voorraad gedoken en eentje vol warmte gevonden. Misschien bent u het al weer vergeten door deze aanhoudende kou, maar ongeveer een maand geleden, om precies te zijn 3 maart was het boven de 10 graden! In een strakblauwe lucht stond een stralend zonnetje. Als je niet binnen hoefde te zijn, moest je gewoon naar buiten. Het mooiste plekje hier in de tuin om te zitten is vlak voor het tuinhuisje. Uit de wind en in de zon. Het koude winter-kleumen leek voor even verleden tijd. Wat een warmte geeft de zon begin maart al. Wat kan een mens daarvan op-bloeien. Ook de crosussen openden massaal hun hartjes en daar werden de bijen weer erg blij van. Ineens stond mijn tuin vol paarse crocussen met wijdopen harten en wemelde het van de bijen. Lang heb ik daar op mijn stoeltje van hun groot zoem-concert zitten genieten. Niet kunnen nalaten ook om er dicht op te kruipen en te fotograferen.

Kortom:

130329Bee&CrocusLR

Hoingbij in de achtertuin Huize Meloen. 3 maart 2013, 14.44 u.

Wist u trouwens dat u mij ook op Facebook kunt volgen? Klik hier: http://www.facebook.com/liset.noorduyn

Responses

  1. Hoi Liset, Hoop dat je ook een warme Pasen hebt gehad. Een mooi verhaal over warmte en een prachtige foto in de warmte. Dankjewel en sterkte ermee. groetjes, Mary

  2. Wat een mooie foto met een prachtig verhaal. Geld voor velen van ons maar je zegt het zo mooi. Doorgaan en alle mooie dingen genieten. Zelf heb ik niets te klagen, maar toch zal ik me bewuster proberen te zijn om de dag nog meer te plukken.
    Dikke knuffel Henny

  3. Lieve Liset,
    Ook voor jou en je gezin warme, liefdevolle paasdagen. Warme groet, Nel van der Linden.

  4. Dank voor je hoopvolle column Liset, en gewoon doorgaan met ademhalen!


Geef een reactie

Categorieën

