Gepost door: lisetskiezels | 24 mei 2012

Nieuws van het front

CX 25

Schoonheid deze dame, en wat een wegligging! Stemmig mistig, vroeg in de ochtend, 7.30 uur op parkeerplaats AVL, 03-05-2012 Amsterdam

En weer reed een CX met mijn geliefde chauffeur en mijzelf de inmiddels overbekende weg naar het AVL. Heel vroeg in de ochtend door een nevelig land. Dit keer in de CX 25 Gti Turbo (limousine), leenauto van onze garagist die voor ons een ander exemplaar CX Break aan het klaarstomen is ter vervanging van onze ouwe trouwe Brun Maya (waarover later meer.). (We schrijven hier 3 mei 2012.)

Lijst van AVL-afspraken wordt steeds langer…

Afsprakenkaart Liset AVL

Afspraken, afspraken, 2 handen vol, AVL Amsterdam 24 mei 2012

Maar dit terzijde.

Terug naar de realiteit.

Lange tijd geen berichten over mijn lijf en haar perikelen. Aandacht en focus lagen in andere richtingen. Alsof er niks aan de hand was/is. Alsof dat lijf mij niet aanging. Helaas, niets is minder waar.

Hoogste tijd voor een update. Gaat u er even voor zitten.

Eerst het goede nieuws: op de recentse Ct-scan van 03-05-2012 is geen uitzaaiing te zien in organen (nieren, lever) longen of botten.

Dan nu het slechte nieuws: onrustige cellen roeren zich weer. Al enige tijd. Tumormarker C125 bleef maar stijgen en verdubbelde zelfs in 6 weken tot richting 1000. (Weet u het nog: 9-15 is normaal.)

Waar al die onrust zit? In de buik en in lymfeklieren in borststreek. Het gaat over mijn lijf, al krijg ik het met moeite op papier, eh, internet is het medium.

Kortom, diagnose: eierstok- EN borstkanker weer actief. Curatieve behandeling niet meer mogelijk. In gewoon Nederlands heet dat: niet meer beter worden. Al wordt er nog in jaren gedacht, zei de interniste. Tja.

Wederom terecht komen in een achtbaan: binnen enkele weken van de afdeling gynaecologie naar afdeling mammacare en vervolgens weer terug naar gynaecologie. Intussen zijn wij in de kundige handen van de internist dr. Wolzak (a.i.o), zij gaat de kuren begeleiden en in de gaten  houden.

Aandachtige lezers begrijpen wellicht dat dit al geruime tijd speelt. Doet het er iets toe hoe lang?

Het scenario is: eerst pogen met Tamoxifen de borstkanker rustig te krijgen, in de hoop dat het hier bij mij wellicht om een mengvorm van beide kankers gaat, dat het ook de buik rustig zal houden. Dat is inmiddels history. Tumormarkers nog net zo hoog, bleek op 23 mei, daarom naar stap 2 in het scenario: chemokuren om een poging te doen de buik rustig te krijgen, heel misschien zelfs de tumoren te laten slinken en weg te krijgen – for the time being.

Volgende week donderdag (31 mei) gaat het gebeuren, hoor ik net. Opnieuw 6 chemokuren met tussenpoos van 3 weken. Opnieuw Carboplatin-taxol. Werkt ook in op de borstkanker. Daar gaan we dan maar voor. Dit keer het AVL als plaats van handeling, afdeling Dagbehandeling. Dus extra lief voor mijn chauffeur nu!

Dit schrikbarende nieuws is bij huize Meloen al enige tijd ‘binnengekomen’. Verwerkt is een groot woord en dat is een understatement, maar wij doen ons best. Intussen gaat het gewone leven gewoon vol door. Zoals mijn chauffeur placht te zeggen: “Zolang ze kookt, gaat het goed!” Waarvan akte. Ik zou zeggen: zolang ze tuiniert en zingt, gaat het goed. Fluiten wil ook nog weleens tussendoor.

Ter voorbereiding leek mij een bezoekje aan de kapper wel zinvol;

Ziehier het resultaat.

Voor en na de kapper, 10-05-2012 (foto Bart Versteeg)

Schrikt u niet, als u mij binnenkort tegen mocht komen met weer een heel andere coupe. …

PS: Ik houd erg van bloemen. 😉

En nu ga ik boodschappen doen.

Responses

  1. KUT. Iets anders schiet met niet te binnen. Waarom toch? Veel sterkte.

    • Je haalt me de woorden uit de mond… Driedubbel pech of zoiets…. iets anders wil ik er niet van maken.
      Moed weer bijeen rapen!

    • snel en wel heel snel groeiende cellen Bas, niks meer aan te doen. Heb het laatst bij een symposium over kanker en medicijnen weer eens gezien in een animatie. Terugkijkend moeten we blij zijn met zeven jaar extra.
      We moesten maar eens bellen.

  2. Ps je haar zit leuk

  3. Griezel, met je bloemen!! sterkte de 31e. Stuur je die ongeemancipeerde man en lieve zoon deze richting uit als ze willen eten en je hebt er geen zin in? Xxxxxx Els

    • Creepie nietwaar?!? Ik vond t op t randje…. Freezer zit vol lekkers, maar ze weten de weg, my boys. XX

    • schatje is het, maar ze kan wel lekker koken 😉 moet gauw op kookles bij mijn meisje

  4. Ja hier kan het ook … dat reageren. Knap dat je dat zo weergeeft. Ik herken je er wel doorheen hoor! Maar liever ze ik je weer voor het eggie. Lieve knuffels, als je daar ook van houdt, Mirella

    • Zie je liever in het ecchie! Hou ook van knuffels! Veel! Zacht! 😉 XXxBHs (=Big Hugs)

  5. SHIT. Ik kan even geen beter woord bedenken en, al kon ik dat wel, dan schoot je daar nog steeds geen bal mee op. Ik kan alleen maar raden wat het met je doet als je zo’n bericht krijgt, maar ik hoop dat je na “verwerking” weer kan gaan genieten van de mensen en dingen om je heen, zoals je steeds al deed (getuige je kiezels). Ik stuur je een hele stevige knuffel.

  6. is het eten klaar?

  7. Tja….ik had je al gesproken! Had toen al groot respect voor je! Nu nog steeds en weer. En bloemen ga je zeker van mij krijgen!!

    • Tja… beetje op het randje, toch, dacht ik bij nader inzien, maar toen stond het er al op….. Blijft leuk bloemen!


Geef een reactie

Categorieën

