Gepost door: lisetskiezels | 6 maart 2011

Spetterende zon

De zon spettert de kamer binnen, witte en grijze wolkenpartijen versnipperen het blauw, tijd om frisse wind om je oren te voelen wapperen.

Zuurstof happen aan zee, dat is tenminste het plan. Op de fiets naar de duinen richting havenhoofd Scheveningen. En dan de zee zien klotsen… deinen…

Laatste dag van de crocusvakantie (of is het met k’s?). Versnipperde dagen, van allerlei gedaan. Start met opruimen zolderkamer van zoonlief. Gisteren dagje Mammarosa in kader van Internationale Vrouwendag, 8 maart a.s.: wat zijn je talenten. Als iets een inspirerend voorbeeld is van hoe dromen groeien en werkelijk worden door gewoon te beginnen en te doen, allengs onvermoede talenten in de mens naar boven halen, dan is het wel deze stichting, vooral natuurlijk haar oprichtster Lide van der Vegt. Gisteren had zij met haar team vrijwilligers een dag georganiseerd vol workshops (zie http://www.mammarosa.nl voor bijzonderheden), in kader van voorlichting over borstkanker voor anderstalige vrouwen. Als altijd een ontspannen, vrolijke, blije, inspirerende sfeer vol geanimeerde gesprekken en uitwisseling van ideeën. En als ik zeg inspirerend, dan bedoel ik dat ook. Hoe moe ik na afloop ook ben, ik fiets blij en ontspannen huiswaarts en voel een soort boost om eigen dromen werkelijkheid te laten worden. Vanochtend alleen met nogal hoofdpijn opgestaan, dus even een afknapperig gevoel, maar dan zie ik spetterende zon, en schud mijn sombere gedachten van me af en voel me bij het idee om naar buiten te gaan al opknappen.

Dus niet langer dralen, maar de spetterende zon tegemoet. Het havenhoofd ligt noordwaarts van hier, dus eerst met de zon mee, als u me nog kunt volgen…

Geef een reactie

Categorieën

