Gepost door: lisetskiezels | 2 februari 2011

Denkend aan…

Denkend aan Wales, kwam Skomer Island in beeld. Hoe mooi het daar is, de kust van Pembrokeshire. Met een klein bootje over zee varen naar Skomer, hand door het water, papegaaiduikers (puffins) vliegen over, rusten even in het water. Wind door je haar, spetters boegwater in je gezicht. Nat, nat worden we, maar dat geeft niet, want we varen naar Skomer.

Ik heb de link naar de website, want natuurlijk is er een website, zojuist toegevoegd. Zie tot mijn verbazing dat er inmiddels een sustainable log is gebouwd bij de aankomsthaven, zeg maar gerust plek, niet meer dan een in de rotsen uitgehouwen stijle trap. Herinner ik me van 2 jaar geleden. Als u van vrije natuur, vriendelijke mensen en vogels houdt, niet noodzakerlijkwijze in deze volgorde of combinatie, zou ik het wel weten: de neus achterna richting zuid-west Wales en tent opzetten op de camping West Hook Farm te Marloes. Gewoon het dorp doorrijden tot je bijna niet verder kunt, nog net de zee niet induikt, raakt, en daar bij dat bord West Hook Farm rechtsaf. Op de wijde weide van deze farm met vrij uitzicht over zee zie ik de tent al staan. Kijk maar eens voor een voorproefje op mijn fotopagina van flickr.com, beetje zoeken maar daar staat een plaatje van prachtig uitzicht op de altijd-maar-veranderende-kleurrijke zee. (Tip: zoek fotocollectie Wales) Een avondwandelingetje direct van de camping het Pembrokeshire Coast pad op, de zon in de zee zien zakken, jonge torenvalken zien uitvliegen, misschien een dolfijnendans op zeeniveau… Keep dreaming, honey!

Met het oog op de computer, het licht van het scherm als enige lichtpunt in een donker wordende kamer, en toch ver weg dwalen. Dat kan zomaar met dat koppie van mij, van jou, van iedereen met een beetje hersens.

Enjoy!

Responses

  1. Hoi Liset,

    Was wat achter met lezen. Laatste drie stukken gelezen. Gefeliciteerd met het schoonbevinden. Wat heerlijk voor jullie. Maar stop niet met schrijven. Zware of lichte onderwerpen; altijd fijn om te lezen. Een mooi gedicht van jou lees ik ook graag. Mijmeringen over Wales. Allemaal leuk om te lezen. Geniet van het genieten. Groeten aan chauffeur Bart.

    Groet, Bas

    • Ha Bas,
      Wat een lieve woorden. Fijn en dank! vanochtend dacht ik net: het gaat geloof ik een beetje doordringen dat ik ECHT mag gaan genieten. Volop zal ik maar zeggen. Alsof ik er nu pas in begin te geloven. En toch genoot ik ook tussen alle zware tijden door, zo veel mogelijk van gewoon alles, hoe klein ook. Liet dat maar groot worden. Dat gevoel erbij dat whatever happens het goed was. Dat volhouden, is eigenlijk een beetje een soort opdracht. Lijkt het nu. Vaak genoeg kwijt, hoor. Rompslomp neemt het over in de haast van de dag.
      Een maaltijd bereiden terwijl je soms van moeheid bijna niet meer op je benen kan staan, en langzaam voelen soorsijpelen dat gevoel van genieten van de simpele handelingen en bedenksels als roeren in de pan of nu doe ik er wat tijm bij, scheutje wijn, lik creme fraiche…. Van die dingen. De rust die dan over je komt. Wat een overpeinzingen. Dat maak jij ineens los. Mooi hoor! Geniet nu ook van dit schrijven over en weer. Wens jou ook veel genieten toe (tussen al het andere)! Mijn chauffeur zal ik de groeten doen! JIj: take care en hou je goed, ook je dierbaren om je heen!


Geef een reactie

Categorieën

