Gepost door: lisetskiezels | 26 januari 2011

Een 10 van dr. Lange

Heuglijk nieuws moet gedeeld en uitgeschreeuw worden. Spread the news!

Een 10 van meester Lange, gynaecoloog in AVL!

Dat kreeg ik van hem afgelopen maandag, na onderzoek ter plekke (buik en zo) bij eerste controle-bezoekje in AVL sinds mijn operatie, de debulking-ingreep. “En gaat u nu maar lekker genieten, geen zorgen maken, al gaat u schaken met rokende ouwe mannen in een café, eet u zich ongans aan spare ribs, als u er maar van geniet.”, aldus Lange.

Dus dat is mijn nieuwe opdracht. Had ik bijna zelf verzonnen kunnen hebben.

Ook geen geprik meer naar bloedwaarden, tumormakers, of ct-scans, dat wordt niet meer gedaan. Onderzoek wijst uit, dat het op de lange duur bij terugkomst, niet uitmaakt of je nu wel of niet steeds controles doet op bloed en tumormakers. Voor evt. behandeling maakt het niets uit. Als men hoort op zo’n congresje waar gynaecologen uit de wijde wereld bijeen plachten te komen, dit keer, onlangs was het nog Praag, dat ze hier te Nederland nog prikken, gaan de wenkbrauwen omhoog. “Prikken jullie nog? Wat ouderwets!” Dus nee, vanaf nu, NU, doen we dat niet meer. Het staat genoteerd in mijn dossier. Het AVL loopt voorop, zo zie je maar weer. Het voelt wel even raar, zekerheden die zomaar schijnzekerheden worden, kantelen naar on-waarden, als ik het zo mag zeggen. We doen het ermee. Besef dat het kantelen nooit stopt, want alles is altijd in beweging. Hoe filosofisch, maar waar als een koe die over de maan springt, cow jumped over the moon. Ook dat is raar en wel erg ver uit haar verband. Steekt niet alles zo in elkaar, zo schijnbaar zonder doel, maar ondertussen?!? En is dat niet ergens ook wel erg mooi en mirakuleus?

Bij deze is besloten, bij hem blijf ik onder controle en chauffeur Bart gaat mee. Iedere 3 maanden. Maken we er een leuk dagje van.

Overigens, voor een ooggetuigen-verslag verwijs ik u graag door naar mijn chauffeur, die er bij zat en zag en helemaal geniet van het overwinningsgevoel. (Hij kwam op het idee Haagsche Hopjes mee te nemen, in blik, waarop dr. Lange zegt: “Wat lief, dat u dat meeneemt!” en ze vervolgens na afloop bij zijn secretaresse neerzet met de vraag of ze er voor wil zorgen dat het uitgedeeld wordt. Het bracht een gulle onverwachte lach op het altijd wat gespannen gezicht van de dame in kwestie en de uitspraak dat dat wel zal lukken. “Binnen een uurtje is alles op”, zei ze. Volgende keer nemen we zakken vol hopjes mee, dat is duidelijk.

Responses

  1. SUPER!! Tot morgen, dan gaan we aan de wijn!!

    xxxxxxx
    Els

  2. Geweldig nieuws, Liset! Heerlijk dat je nu klaar bent met je behandelingen. Geniet met volle teugen!

  3. Een 10 van de meester!! Dat is geweldig. Dan krijg je er van mij nog een dikke 10 bij, voor gedrag en vlijt. Ik meen mezelf dat te mogen permitteren. Ik ben tenslotte een echte JUF.
    Meid, wat een vrolijk nieuws. Ik kwam een tikkie chagrijnig thuis, moe van een lange werkdag op woensdag nota bene, toen ik dit bericht las. JIPPIEJAJEE, en wat een goed advies van de meester. Alles weer gewoon doen, als je er maar wel van geniet. Daar valt niets aan toe te voegen of af te dingen.
    Liefs Carla


Geef een reactie

Categorieën

