Gepost door: lisetskiezels | 20 januari 2011

Afgerond

Vergeet de ‘e’ en er verschijnt ‘afgrond’

Een wereld van verschil.

Voor deze keer er niet in getuimeld,

op tijd het tij gekeerd.

Kuren en operatie hebben gedaan wat gedaan moest worden.

Dat rare lijf, dat lijf van mij is weer vrij

een schoon gegeven, toont het pad zich

vrij om te dwalen waarheen ik wil.

Pad rond zich, rond zich af van de afgrond

afgrond voorbij.

Taal, teken, ze foppen je waar je bijstaat,

als een lijf dat zijn eigen gang gaat.

We blijven lachen.

Dwaalsporen blijven.

Altijd weer.

Geeft niet.

Leef!

Afgerond en verder…

Een nieuw begin.

Het was deze week dat de uitslag was van de ct-scan en bloed-analyse, de zoveeltse, en dat het goed was. We zijn klaar met de behandeling. Zegt Bronovo. Nu onder controle blijven, voorlopig elke drie maanden bloed prikken. Tumormarker 21. Leucocyten nog laag, erg laag, ergens rond 2,5, maar dat is te verwachten. In de gaten blijven houden. Tijd voor aansterken nu. Maandag nog naar AVL naar dr. Lange. Niet meer gezien, maar wel gesproken sinds de operatie in september. Praten en overleg of we daar blijven komen. Zij hebben het tenslotte goed gezien en gedaan. Bronovo samen met LUMC niet. Vergeten we niet, dat Bronovo uitzaaiing van borstkanker had besloten te vinden. Nu hoorde ik op mijn vraag hoe vaak deze dubbele kanker voorkomt, zo vlak achter elkaar, dat ik nr. 2 in de carrière van Vlasveld ben. En deze goede man is net zo oud als ondergetekende. (Bouwjaar 1955-56 dus…) Waarvan acte!

Lieve mensen, lieve volgers, groot is mijn dank voor jullie support, op wat voor manier dan ook, in de afgelopen maanden. Het voelde heel goed en fijn dat u allen er was. Dat u ook volhield. HEEL FIJN!

ECHTER:

Deze dwaalsporen-blog hang ik nog niet aan de wilgen. Er moet nog meer wind doorheen. Andere wind. Of storm. Net hoe het kompas draait. Blijf net zo onregelmatig bloggen, beloof ik u, ronddwalen in de krochten van mijn ziel en denken, meer in relatie tot de wereld, of minder. Blijf bij, geef niet op. Doe ik ook niet 😉

En ik heb mezelf verwend met een mooi boek (over origami-technieken en quilt-technieken), twee boeken dus, en muziek, zomaar. Bob Dylan zag ik staan ‘New Morning’, heel toepasselijk (kende ik nog niet, maar nu wel) en Kathleen Ferrier (prachtige alt!) zingt haar mooiste liederen. Gouwe ouwen. Sorry, ik draaf al dwalend door…. smiley.

 

Responses

  1. GEWELDIG VAN JOU, EN OOK BART EN HUIB.
    Ben zooo blij voor je!
    liefs Monique

  2. Wat een GOED nieuws, jippie jippie jippie. en ofcourse geef ik het niet op je te volgen al is het maar via het www!
    Wat heb je nou toch weer voor vage boeken aangeschaft?! Bob D. is wel okee!
    Kissss
    els

    • Ja, kweenie, heb zo maar wat gepakt. Heb er ook nog voor betaald. Gaat goed komen.


Geef een reactie

Categorieën

