Gepost door: lisetskiezels | 28 oktober 2010

Goed nieuws

Leverwaarden zijn prachtig gezakt. Van een paar weet ik de cijfers, voor de geïnteresseerden geef ik die hieronder door. Voor mij is het abacadabra. Voor Vlasveld (internist) voldoende om groen licht te geven voor chemo nr. 4 (van de 6, waarvan ik er dus al drie voorafgaand aan DE operatie heb gedaan). Goed nieuws dus.

Morgen om 12.00 uur moeten wij, mijn chauffeur en ik, ons melden bij de desbetreffende afdeling in Bronovo. Alwaar ik dan weer wordt gekoppeld aan een stang op wieltjes waar de infuuszakken aan hangen. Op de kamer blijven, al dan niet hangend op bed, al dan niet wegsuffend, al dan niet met buurbedbewoners praten, tot een uurtje of 17.00 uur. Schat ik. Bezoek mag wel de kamer op en ook weer af. Kleine correctie: er hangt 1 zak aan, die steeds door weer een andere wordt afgewisseld indien weer leeg. Precieze volgorde sla ik even over, maar denk maar aan medicijnen, spoeling met zout water, chemo, weer spoelen, chemo, spoelen. Zoiets. Spannend in die zin, of die lever van mij het een beetje trekt. Tja.

Hier dan wat cijfers:

ASAT: 26 okt: 140 (moet eigenlijk onder 31) terwijl op 13 okt: 877
ALAT: 26 okt: 126 (moet eigenlijk onder 34) terwijl op 13 okt 1439

Licht verhoogd wordt dit genoemd. De Taxol-dosering wordt hierop aangepast = lagere dosis. Nog steeds voldoende om onzichtbare actieve k-cellen te killen. U moet weten, niet iedereen heeft de zelfde hoeveelheid nodig. Dosis wordt bepaald aan de hand van je gewicht. Ja, ja, zo leer je elke dag weer nieuwe dingen. Je hele leven lang. Wat ik niet allemaal nu ‘weet’ over mijn, een lijf! Om telkens weer te concluderen, dat ik nog helemaal niets weet. Waar heb ik dat eerder gehoord?

Wens iedereen een fijne nacht en gezond weer op!

Tip van de dag: heeft u uw buik vol van al dit medisch gezeur, klik op een van de twee fotootjes boven rechts in beeld en u kunt op reis in mijn fotoarchieven, geplant op mijn eigen pagina op flickr.com. (Was dit lang genoeg, Murk?)

Geef een reactie

Categorieën

