Gepost door: lisetskiezels | 24 oktober 2010

Variabel rondje

Na de rondjes Kerk, gevolgd door rondjes Wapenveld (een natuur-duinlandschapje tegen Bosjes van Pex aan, waar je vooral en alleen omheen kunt en niet dwars door, dat voorrecht hebben slechts de Shetland Ponies in wintertijd, maar waar je volop zon kunt vangen mits zij zich door wolkenlagen heen weet te wringen), vandaag rondjes Volkstuin gedaan met aan mijn zijde mijn trouwe chauffeur, geliefde, en meer van die dingen. Bijna alle paadjes doorkruist en over alle heggen gekeken hoe anderen het doen. Moet tenslotte aan mijn minimum van half uurtje per dag stevig doorstappen voldoen. Tot slot poolshoogte nemen hoe ‘het’ er bij staat, in ons eigen perceeltje aan de Dahlia, zoals het laantje heet. Goed, heel goed mag ik wel zeggen. Want noeste handen hebben flink werk verricht, en ik weet wel wie. Wat een onverwacht genoegen. Dank je wel, Annet! Heel veel in de woestenij alias jungle kort gewiekt, zoals het heet: winterklaar. In een paar bedden staat nog een rijtje schorseneer, en zowaar worteltjesloof zag ik spruiten… maar of dat nog wat oplevert? En natuurlijk buk ik mij altijd weer even over mijn bedje groene asperge, die ik van een bevriende tuinierSTER uit Polsbroek gekregen heb in het voorjaar, even strelen en zacht toespreken. Ze doen het goed, zo tussen de Wilde Afrikaantjes en een enkel struikje snijbiet. Deze laatste, daar moet ik nog eens een goed recept voor vinden om het hier in huize Meloen tot ieders genoegen te introduceren. We zijn niet lang blijven hangen, mijn geliefde en ik, paar takjes rozemarijn geplukt van de gigant bij de druivenkas, en net voor de bui weer in de CX. En dan nu weer snooze time.

Responses

  1. Ha meisje, het was even druk, druk, druk allemaal, maar hier ben ik weer. Bij jou vergeleken lijkt het allemaal zo triviaal, waar ik ik me mee bezig houd. Maar ja, net als dat voor een bekende chauffeur uit Den Haag geldt: De schoorsteen moet wel roken. Ik ben blij dat je zo geniet, van de mensen, de dieren en de dingen om je heen. Ik hoop dat de bestralingen gewoon door kunnen gaan, want dat is een goed teken. En dan de behandelingen weer aftellen. Hup, op naar het einde van Kanker 2 (K2) en laat K3 het alsjeblieft alleen bij flauwe kinderliedjes houden. Eerst K2 eruit en daarna streng verboden voor alle soorten K’s in de Meloenstraat. Kaas alleen nog op de boterham, nou vooruit een blokje bij de borrel. Volg je me nog? Laat mij maar een beetje kletsen! Hou je goed, kus, kus lieve nieuwe zus.

    • Zo is dat, nooit meer KAAS! 😉 Alleen uit het vuistje! En lieve zussie, laten we het maar bij chemo’s houden, als je het goed vindt. Nog 3 dus. Morgen hoor ik of ik weer ‘op’ mag voor nr. 1 van de laatste 3.

      • Ach meid, ja zie je wel, ga ik ook de behandelingen nog door elkaar gooien. Het is maar goed dat ik je dokter niet ben. Mijn buurvrouw/vriendin heeft vorige week donderdag de laatste bestraling gehad. Vandaar. Ben misschien niet helemaal alert, maar duimen kan ik als de beste hoor!!! XXXXX

      • Hoor ik daar “zwiep, zwiep. Zwiep zwiep? Dank dank voor je berichtjes en sterkte met buuf! XXX


Geef een reactie

Categorieën

