Gepost door: lisetskiezels | 14 oktober 2010

Uitstel

Het weer zit weer in een dip. Ups en downs, zoals dat heet.

Wat maakt het toch een verschil als de stralen van de zon de aarde verwarmen, niet gehinderd door dik wolkendek.

Vandaag flinke dip in hoofd en lijf, al enige dagen moeier dan moe. Gisteren bij de internist in Bronovo (vervanger want Vlasveld op vakantie): alles bleek goed in het bloed, behalve toch ineens de leverwaarden. “Dramatisch” gezakt. Daar zaten we dan. Geen wonder, dacht ik nog, dat ik zo gigantisch moe ben en weerzin in elk voedsel had. Of drinken. Dus nu moet volgende week een CT-scan inzicht geven. En nog even geen chemo. En dan pas vrijdag bij Vlasveld. Zoals te verwachten zit die man boordevol, net terug van vakantie. AVL had ik al reeds gebeld voor ruggespraak. Het leek hun de goede koers, die scan, al geeft volgens hen een echo meer duidelijkheid voor de lever. Zo zwart op wit lijkt het allemaal te behappen, maar geloof me, het hakt er in. Meer dan ik dacht.

Te moe om aan te zetten tot meer haast, liet ik het maar zo. Later na een gesprekje met mijn strijdbare chauffeur, de barricades weer op: toch morgen AVL weer bellen of het daar niet eerder kan. Want zeg nou zelf, moet deze dame dan tot volgende week vrijdag wachten om te horen wat er aan de hand is? Dacht het niet.

Het rondje kerk vervangen zojuist door tien keer door de kamer en de tuin te stappen, even met Snoet te spelen – een lang dik touw met knopen aan het eind is heel spannend om naar te loeren en bovenop te springen. Of een meter of wat boven de grond te pakken te krijgen. Spring, Snoet, spring! Roetjsh, weg is ie weer, de struiken in.

(En waar haal ik deze energie weer vandaan nu …)

Responses

  1. Moed houden hoor!!! Ik sla meteen weer aan het duimen. Nu met de hele school. Wel een kanjer trouwens, die chauffeur van jou, een stevige rots om je aan vast te houden. Hugs, kisses en nog veel meer, je SIS.

  2. tegenvallers moesten verboden worden….. hou vol… houdt moed lieve liszzet


Geef een reactie

Categorieën

