Gepost door: lisetskiezels | 16 september 2010

OK-day

We zijn gebeld, dat wil zeggen, mijn chauffeur. Door AVL, bureau Opname.

De OK-dag is bekend en definitief nu. Het gaat vrijdag 24 september gebeuren.

Ben dus dan toch nu in ene helemaal zenuwachtig, en zit allemaal tikfouten te tikken en weer te schrappen. Dat doe ik anders ook, maar nu is het wel heel bar en boos, zoals mijn grootmoeder zaliger altijd placht te zeggen.

Er was enige verwarring bij bureau Opname, toen ik bureau Opname belde. Bart had vorige week wel al gebeld en te horen gekregen dat het waarschijnlijk die 24e zou gebeuren, maar dat er nog bevestiging zou komen. Hetgeen niet gebeurde tot nu toe. Vandaar mijn actie.

Tot 12.00 uur kon ik bellen. Direct uit dwarsfluitles (het was inmiddels 11.45 u) dus de telefoon gepakt en kreeg ik direct een vriendelijke dame aan de lijn die mijn naam drie keer vroeg en toen zei: “Volgens mij heeft mijn collega u al gesproken.” Hadden ze B gebeld en hij mij weer op mijn mobiel die thuis lag op te laden. En die had ik bij thuiskomst nog niet gechecked. Zo ontstaat verwarring. Maar het is goed gekomen. Want we bleven lachen en de vriendelijke dame ook.

Donderdag 23 september, 11.00 u, moeten we ons melden bij de balie en worden we naar afdeling opname gebracht. En dan gaat de volgende hobbel genomen worden. De mouwen weer in positie brengen. En alle duimen ook weer: draaien en zwiepen met die onderdanen! Als alles voorspoedig verloopt is dit meissie wie weet wel net voor verjaardag van zoon thuis….

Zo, dit vraagt om een mooie nieuwe pyama, dacht ik zo. Hier in de Vlierboomstraat om de hoek heb je een hele goede zaak die vast wel wat heeft. Anders wordt het gewoon de Hema.

Mijn chauffeur belde me nogmaals, helemaal bij Leeuwarden zit hij inmiddels. Opdrachtje in het hoge noorden en een dag of twee van huis. Zeg maar gerust: buffel-opdrachtje! Hij meldt mij dat ik van hem  even rustig mag gaan zitten met kopje koffie om bij te komen. Dat ga ik doen ook, maar eerst nog even mijn voorgebakken zuurdesembrood in de oven. Kan ik over een half uurtje van lekker warm en vers gebakken brood genieten.

Responses

  1. 24 september staat genoteerd. Ik draai de hele dag duimen. Ik moet wel naar mijn werk, maar als ik die kinderen toch iets moet bijbrengen, dan maar duimen draaien. Ik krijg mijn mytylekes sowieso niet naar de universiteit, dan maar de duimen in elkaar geslagen om mijn SIS te ondersteunen. Dus……..wij duimen je er doorheen. Veel liefs!!
    Carla


Geef een reactie

Categorieën

