Gepost door: lisetskiezels | 10 augustus 2010

Klein feestje

De chemo-kuren slaan aan, doen goed werk. Op de fiets zonder chauffeur – dit moet ik toch even melden – naar Bronovo geweest, gisteren, (under cover, maar daarover later meer) voor een Ct-scan. Vandaag uitslag bij Vlasje. En wat we al dachten en ik voelde, en ook mijn chauffeur al had gezien, want ja, die buik was toch heel stuk minder bol en opgezet: er is hard gewerkt daar in dat rare lijf van mij: omentum van 18 mm naar 7 mm, dus meer dan de helft geslonken, vocht (ascites heet dat in het rapport) relatief nauwelijks meer aantoonbaar. Hoera! Geweldig! Ook de tumor markers in het bloed van ca 1400 naar 140 gedaald! Geen nieuwe afwijkingen aantoonbaar. GOED werk daarbinnen! (Details komen we later nog op terug.) Nu alleen even dit goede nieuws! Klein feestje hier in huize Meloen, dat snapt u.

Dank, dank goede en lieve mensen met al uw goede wensen en gedachten en kaarsjes die branden, duimen die draaiden – zwiep, zwiep!!

Deze afgelopen internet-stilte had nogal te maken met druk-druk vakantie vieren, moestuinieren en meer van dat soort dingen. Als dat we gewoonweg gelukkig zitten te zijn onder de parasol in de tuin en dat de schoot nog niet gevuld is met laptop, maar met een boek, zoals bijvoorbeeld ‘Een vaag soort buitenlander’. En dat is pas genieten van taal en volk en teken!

Ik ga u beter op de hoogte houden, want, zo begrijp ik hier en daar van reacties, zorgen rukten op. Kort nu: het ging ons hier met ups en downs. De 2e chemo-kuur nu al weer bijna drie weken geleden, pakte me iets zwaarder bij de lurven. Vorige week toch nog even samen met mijn 2boys vier daagjes Engelse kust verkend bij de Yorkshire Moors, ook daar, dankzij een gulle gave, ‘under cover’, even vier dagen ‘kanker-vrij’ en buiten het land. Verzorgd en verwend worden in B&B’s. Heerlijk! En dan nu, aanstaande donderdag nr. drie. Dat wel. Gewoon doorgaan, diep adem halen en de volgende hobbel nemen. Een dag van 10.00 uur tot zo half vier met een infuus in je arm en langzaam sijpelt de cocktail naar binnen.

Maandag 16 augustus met alle gegevens op cd-rom weer naar AVL, afspraken moeten er worden gemaakt over de operatie die toch wel degelijk moet gebeuren.

Afsluitend kort nog dit: w0rdt vervolgd.

Responses

  1. Dat is fijn dat de kuren hun werk doen. Heerlijk dat jullie nog even weg zijn geweest; weg van de ziektesleur. Sterkte en groeten aan je chauffeur.

  2. WAT EEN GOED NIEUWS!!!

  3. Hoi Liset en bart,
    ik was blij weer eens iets te horen, want ik zat me wel af te vragen wat de internetstilte betekende…
    Wat een goed nieuws! Dat maakt het ook weer makkelijker om de volgende vol te houden, ook al pakt het je toch wel behoorlijk aan, zo begrijp ik.
    Zet ‘m op en veel sterkte!
    Groeten aan jullie alledrie!
    Marian

  4. hai Liset, wat een Goed nieuws….en nu weer de Volgende Stap…..leuk dat jullie nog ffe weg zijn geweest…..zwoesj, zwoesj…Be Strong Dear, Luv
    Radha xxx

  5. Kus


Geef een reactie

Categorieën

