Gepost door: lisetskiezels | 16 juni 2010

AVelletje 5 – Mouwen opstropen

We stropen de mouwen op, mevrouw! Dat is ons nieuwe motto. (Deze woorden leen ik dan van Lange, die deze nu al legendarische woorden uitsprak, waarop ik zei: “Ik weet er alles van, dat heb ik al eens eerder gedaan!”)

Vandaag, net gebeld door Lange. Team-overleg is afgelopen en unaniem: er wordt curatief behandeld. Als volgt:

Het plan is: 3 x chemo, vervolgens operatie buik met weghalen van baarmoeder, resterende eierstok, buikvlies, en mogelijk nog meer aangetaste delen (!), en daarna weer 3 x chemo.

Detail: Na 2 x chemo volgt CT-scan om te kijken of het aanslaat. Zo ja, dan nog 1 x chemo. Daarna operatie, waarna nog 3x chemo. Pas als duidelijk is of operatie gaat gebeuren, meer informatie over mogelijke variatie met buikchemospoeling (ook een mooi woord voor Galgje!). Met spoeling gebeurt overigens slechts in AVL, want nog in onderzoeksfase. Operatie zonder spoeling kan ook nog, en dat kan dan in LUMC of AVL. (Ik denk, dat ik al weet waar ik voor ga kiezen…)

Zo, dat is dan vast bekend. Rest informatie volgt nog.

PS 1tje: Deze mevrouw gaat in elk geval zo snel mogelijk afspraak regelen met haar welbekende dr Vlasveld in Bronovo. Dat snapt u. Deze mevrouw heeft zelfs al gebeld en kan pas morgen met Sandra (= secretaresse van) bellen en spoedafspraak regelen. En maandag komt Vlasje weer terug van vakantie. Dus dat is ook alvast goed geregeld.

PS 2tje: Enige aanvulling op zijn plaats, denk ik, voor degenen die de ‘euforie’ over eierstokkanker niet helemaal kunnen plaatsen: uitzaaiingen van borstkanker hebben slechte prognose en kunnen slechts palliatief = niet genezend behandeld worden. Deze eierstokkanker is primair (= nieuw) en daarom relatief gunstiger. Overigens is alles relatief, ook de relativiteits-theorie van de beroemde Einstein! Deze opinie kunt u geheel op mijn naam schrijven.

Responses

  1. dag lieffie,op deze koude dag is het goed om aan je te denken.Krijg ik het warm van.
    liefs

    • Lieve Stropolien, Had ik nou net nodig, deze warmte. Want ook ik krijg het nu weer warm. Liefs, Strolies

  2. pfieuw. heftig. maar curatief is GOED nieuws. sluit me verder aan bij vruchtenbuurt-bewoonster in bericht hiervoor xxx els

  3. Een berichtje voor een wel heel dapper persoon;

    ook de vruchtenhulptroepen staan klaar; u belt, wij doen!

    Onthouden he?!!!

    Lfs
    Nicole

  4. He he, aktieplan is klaar, mouwen opgestroopt en hulptroepen staan om je heen ook met opgestroopte mouwen voor als je een extra stutje nodig hebt.
    Dit varkentje wordt eens heel goed curatief gewassen. Zomer 2011 wordt er een prachtige reis gemaakt. Zet hem op.


Geef een reactie

Categorieën

