Gepost door: lisetskiezels | 2 juni 2010

AVelletje 3

Langzaam trek ik mijn slaapmuts af. Langzaam aan was het devies de laatste dagen. De kijkoperatie is achter de rug. Bracht in die zin verrassingen, dat de blinde darm verkleefd was met de rechter-eierstok en dus in een klomp (klompje?) eruit is gehaald tijdens het rondkijken in de 20 cm (!!!) opgeblazen buik. De sneetjes vallen mee, maar verrassing nr. 2: vocht van de wond en bloed zakte na een dag of 2 naar het laagste punt in de buik, ladies’ delicate parts, veroorzaakte aldaar spanning en ongemak. Nog steeds, maar al minder, sprak zij opgelucht. (Ladies, you can imagine!) Dus, madammeke moest tandje terug en wat meer plat, soezen en doezen dan maar. Zaterdagavond was dat de boodschap van de allervriendelijkste en kalmste arts van de huisartsenpost Bronovo, en maandagmiddag eveneens van de ter zake kundige nurse practitioner buik. “Het komt zelden voor bij een kijkoperatie als dit”, sprak zij, “vandaar dat er niet over wordt gesproken.” Fijn om te weten, al is het wat achteraf. Misschien toch ietsje te vroeg naar huis (dinsdagavond mocht ik al gaan!)?!

Vandaag met deze heerlijke verwarmende zon is het dus trekken aan die slaapmuts.

Even nog wat feitjes: dinsdagochtend, 25 mei, ge-kijk-opereerd, woensdagavond naar huis, uitslag op 10 juni a.s. bij dr. Verwaal, intussen weer kweek-kwakjes, in AVL dit keer. Afwachten dus weer. Wat gaat het worden: blinde darm, eierstok of toch borstkanker….

Intussen luisteren naar Bach, fluitmuziek, gespeeld door Emanuel Pahud. Zo kan de sfeer wel weer.

Voort gaat het weer met spieden door mijn camera-oog. Deze lijkt me wel toepasselijk.

Wake up, sleeping beauty!

Slaapmuts koestert zich in de zon. Wakker worden!

Responses

  1. Mooi plaatje Liset! Zelf gemaakt….??? Of bart stiekem ingezet…:)

    xxx
    els

    • Ja, ja, er wordt hier zoveel mogelijk op Bartjes schouders geschoven, en laten die handjes van hem maar wapperen. Maar sommige dingen doet Lisetje liever zelf…. 😉

      Dank je wel, voor je woordjes en smile!

      xxx

      Liset

  2. Wat goed zeg die blog!! Zo blijf ik op de hoogte en hoef je niet alles steeds weer uit te leggen. Fijn! Ik blijf je natuurlijk wel vervelen met mijn mailtjes. Over mijn niet zo heel erg piepe kids bijvoorbeeld. Wat akelig die bijwerkingen, alsof je nog niet genoeg van die gratis polonaise aan je lijf hebt zeg!! Spannend weer, de 10-de, ik denk aan je, XXXX
    Carla de Jong

  3. mooi, die ‘ wakkere ‘ slaapmuts! bel je gauw, fff lieve horen….als je wakker bent uit je middagdutje, want elk dutje is er eentje 🙂

    fijn dat je van muziek kunt genieten,blijven doen, m.i. heel heilzaam voor ons, mensen…

    liefs en knuffel van Cokkie


Geef een reactie

Categorieën

