Gepost door: lisetskiezels | 14 mei 2010

AVelletjesdag 2

Na een dag van behoorlijk indrinken, zoet-zurig melkwit vocht, ter voorbereiding van de CT-scan abdomen, vanmorgen afgereden naar Amsterdam. Het AVL verwachtte ons om 13.30 uur. Mijn Geliefde + Chauffeur zette stipt (spot on!) om 11.30 uur de motor uit van onze tijdelijke CX Pallas (diesel) op de parkeerplaats bij het AVL  (onze trouwe CX Break is vanwege een APkaatje uit logeren in Leerdam). Op mijn verzoek in de frisse buitenlucht en niet in de ondergrondse garage, kan ik nog een stukkie lopen. Zo heb ik nog een uur om de resterende halve liter bariumdrank naar binnen te klokken, naar darmen, buik en blaas te laten zakken, een al te veel aan vocht voor de deadline te lozen, want na 12.30 uur niet meer plassen, en zo klaar te staan voor de geplande scan. (“Wij houden van een volle blaas.”)

Uitgekiende aankomst langs een uitgekiende route, want eigenzinnig als ie is, die Pluschauffeur van mij, wist hij ons weer langs een buitengewoon schone groene en stille route door de buitenwijken van Amsterdam te loodsen en waren we in een mum waar we zijn moesten.

De glazen gekleurde bollen in de hoge entree-hal kregen een afstofbeurtje. Op een hoog oprijzend karretje – nee, geen hoogwerker – een harmonica-uitschuifbaar onderstel in de hoogste stand (denk ik), stond een man met stofdoekje en tact de bollen en bedels te aaien. Bart begon direct weer te hoesten. Pakt u de Volkskrant van zaterdag 8 mei er maar bij, de bijlage over de gezondheidszorg, en u weet waar ik het over heb. Kunst.

Ik moet zeggen, het staat best vrolijk, en de hal is lekker licht en open en hoog. En je kan als je op de zachte bank bij de afsprakenbalie gaat zitten, zo mooi naar de Hollandse wolkenluchten kijken die erachter langs vliegen, blazen, zeilen. Net hoe de wind waait.

Om een lang verhaal kort te maken, exact om 13.30 uur lag deze dame op de scan-bar, kreeg zij een infuus in d’r arm geprikt, waar contrastvloeistof door ging lopen, en stond ze 10 minuten later al weer bij haar Bartje. De scan zelf duurde slechts een paar minuten. Intussen weet ik ook nog, dat het personeel om dit klusje te klaren en de apparaten te bedienen een vierjarige HBO-opleiding achter de rug heeft, dat er nog 3 spoedgevallen in de wacht stonden, en dat de uitslag toch echt aan de arts was. Dat zou ik zo denken, “daar wordt ie ook voor betaald”.

Vlug nog een broodje Gezond in zakje gehaald bij Eethoek Vermaat, en hup de limousine weer in en vóór de files uit terug naar Den Haag. Waar we ook weer in een mum waren, met dank aan mijn Plus-chauffeur!

Op de deurmat lag de brief van het AVL met informatie over de aangevraagde opname. Maandag kan ik gaan bellen wanneer ze mij hebben ingepland voor de kijkoperatie. “Uw wachttijd is 1-3 weken.”

(wordt vervolgd)

Responses

  1. Lieve Liset,

    Jaaaaa, ik heb je blog gevonden……..
    Wat heb je met je Bart weer een waar avontuur beleefd! Hoop dat je na al die zoetzure drank voor jezelf en je mannen ’s avonds weer een heerlijk maaltje hebt bereid?! Ben erg benieuwd wat je de uitslag van deze exersitie is.

    Hou je sterk!
    Veel liefs,
    Bernadet (alias StroTed 😉


Geef een reactie

Categorieën

